Leverans

Leverans
Fraktmetoder
Alla produkter är noggrant förpackade och skickas med spårning och försäkring. direect försäkrar varje klocka för dess fulla värde och skickar den med ett spårningsnummer. Du kan när som helst kontrollera statusen på din beställning från ditt direect-konto. direect-försändelser anförtros endast de bästa kurirerna, inklusive DHL, DPD och UPS, som är ledande inom expressflyg. Standardfrakt beräknas på kassasidan enligt postnummer och land. Vi levererar till EU-länder, USA, Kanada och Storbritannien. I fraktkostnaderna ingår tullar och avgifter för leveranser till alla EU:s medlemsstater samt Storbritannien, USA och Kanada.

Leveranstider
Beräknad leveranstid varierar för varje enskild produkt och kan ses i produktbladet där det finns tillgängligt och på kassasidan, i e-postmeddelandet med orderbekräftelse och även i ditt reserverade område i avsnittet "Beställningar" efter att du har gjort din beställning. I allmänhet varierar den genomsnittliga leveranstiden beroende på destination och vald produkt. Innan beställningen görs visas det slutliga leveransdatumet som beräknas utifrån den adress som anges i kassan.

Leveransstatus
När beställningen har skickats får kunden en e-postbekräftelse från direect och kuriren som tog emot försändelsen. E-postmeddelandet innehåller en länk som du kan använda för att kontrollera statusen för försändelsen på egen hand. I det reserverade området kan du också kontrollera beställningens status och följa försändelsen när som helst genom att klicka på knappen "SHIPMENT STATUS".

Försändelsen kan också spåras direkt från kurirens webbplats genom det e-postmeddelande som skickas till den e-postadress som du angav när du gjorde beställningen. De flesta av våra beställningar kommer fram i tid. Det kan dock förekomma förseningar i leveransen på grund av händelser som inte direkt kan tillskrivas direect eller kuriren (t.ex. dåligt väder, myndighetskontroller).

Om din beställning ännu inte har anlänt rekommenderar vi att du kontrollerar de e-postmeddelanden som direect har skickat till dig. Om du har fått ett spårningsmejl kan du kontakta kundtjänsten hos den kurir som tog ditt paket direkt.

Om du har gjort beställningen med ett registrerat konto visas fraktinformationen i fraktbekräftelsen och i orderinformationen för ditt personliga konto. Om beställningen däremot ännu inte har lämnat direect logistics vid det planerade datumet ska du kontakta direect kundtjänst.